
Vi har netop sat to ud af fire nye Volvo Aero-biler i drift.
Det betyder også, at vores 100-års jubilæumsbil nu har udtjent sin tro tjeneste, da den netop er blevet byttet ind, og vores chauffør Brian har modtaget #2 af de fire nye Volvo Aero.
Bilerne er bestilt som CO2-klasse 3, hvilket formelt betyder, at deres udledning er 8 % lavere end den gældende referenceværdi – en værdi, som kravene hvert år i juli stiger til.
Den nye lastbiludgave udnytter muligheden for at forlænge førerhuset, hvilket forbedrer aerodynamikken og reducerer brændstofforbruget.
Derudover er der nu implementeret yderligere sikkerhedsfunktioner, såsom overvågning og registrering af bløde trafikanter samt advarsler foran og på siden af køretøjet. Læs mere: https://stpi.it.volvo.com/STPIFiles/Volvo/FactSheet/GSR2024,GSR2024+_Dan_02_332564365.pdf Der er også monteret kamera-sidespejle, som kan panorere ud ved sving, således at vores medbringertruck bliver synlig i rundkørsler m.v. Dette øger sikkerheden under manøvrering. Det betyder også, at bilen koster mindre pr. km end klasse 1-biler i vejafgift. Denne besparelse vil vi lade vores faste kunder komme til gode, når forbrugstallene er blevet analyseret, efter at alle fire biler er i drift, da modellen tager højde for gennemsnitsomkostningerne for vores lastbiler. Læs mere: https://dtl.eu/nyheder-og-presse/nyhedsbrev/det-skal-du-vide-om-co2-emissionsklasser Vi forventer at bytte yderligere tre Co2 klasse 3 biler ind Q3-Q4 2025.
Comments